До головної

Головна

Контактні адреси та телефони

Контакти

Написати листа

E-mail

Карта сайту

Карта сайту

Львівський Державний Ювелірний Завод. Торгівельна марка з 1890 року
Про компанію
Для покупців
Для клієнтів
Де купити
Пошук виробів

Нагороди, знаки

Комплекти

Вхід для клієнтів

Логін  
Пароль


Міністерство доходів і зборів України

Статті

Новини

Підприємство здійснює експортні поставки ювелірних виробів за кордон на вигідних для Покупців умовах.

Знову запрацював обмінний пункт
Увага при заводі знову запрацював обмінний пункт. Детально про умови роботи ви можете почитати за адресом:

Результати господарської діяльності ДП "ЛДЮЗ"

Заходи щодо запобігання корупційним правопорушенням

Кулон як дзеркало історії

 

КулонНамиста ... Кулони ... Кольє ... Підвіски ... Як багато в цьому звуці для вуха відразу пригадуються Д'Артаньян і Анна Австрійська з їх алмазними підвісками ...

Кулони - один з найдавніших видів прикрас. Виточені з кістки, на грудях давніх людей, в іспанських печерах віком 55 тисяч років - факт загальновідомий. Давнім людям було відоме почуття прекрасного, замішане на містичних повір'ях, і вони, як могли, прикрашали себе. Навіть важко сказати, що саме - сережки або кулони - є найдавнішими видами ювелірних прикрас. 

З 
появою заліза і бронзи з'явилися і металеві кулони. При розкопках поселень одного з найдавніших держав Європи - царства Урарту, були знайдені бронзові предмети, призначення яких не могло викликати сумнівів. Це були ювелірні прикраси, що підвішуються на шию - бронзові намиста, складені з декількох однотипних кулонів

Достовірно відомо, що кулони з вставленими коштовними каменями вже були в ходу у стародавньому Єгипті. Цариця Клеопатра, зі всіх коштовних каменів визнавала тільки смарагд, дарувала своїм наближеним золоті кулони з смарагдами, здобутими в її копальнях в Аравії. На каменях були вигравірувані її зображення та ім'я. А знаменитий золотий жук-скарабей був навіть похований разом зі своїм власником - Тутанхамоном. Від Клеопатри, мабуть, крізь століття успадкував пристрасть до подібних подарунків і римським імператор Нерон. Будучи не тільки жорстоким правителем-самодуром, а й пристрасним шанувальником мистецтв, Нерон дарував кулони з дорогоцінними каменями, і теж з гравировками портрета на каменях, артистам римських театрів, улюбленим йому під час вистав. 
Кулон
Фантастичні за красою та складності роботи ювелірні прикраси, вирізані з цільного золота, були знайдені в похованні ногайської цариці в Поволжі, що відноситься до I століття до нашої ери. Намиста і підвіски, кулони і гривні, кільця і браслети, запонки та брошки. 
Ім'я автора, на жаль, невідомо, інакше воно стояло б перед Фаберже в одному ряду. 

Різноманіття форм, видів і кольорів кулонів вражає навіть найдосвідченіших знавців ювелірних прикрас. В середні віки кулони особливо полюбилися двом знаменитим італійським родинам - Медічі і Борджіа. Фокус з відкриваються перснями Борджіа та хранившимися в перснях отрутами був розкритий досить швидко. При дворі неаполітанського короля деякий час навіть діяла заборона на носіння кілець. І талановиті італійські ювеліри придумали відкриваються кулони. В одному з флорентійських палаців зберігається експонат з приватної колекції, в деякому роді унікальний. Кулон з досить великим хризопраз, який розпиляний навпіл «уздовж». Верхня половинка каменя відкидається як кришечка, а всередині каменю вирізана маленька камера для зберігання отрути. Кулон цей, дійсно, - технічно досконале виріб. Чутки приписують його створення чи то Мікеланджело, чи то Леонардо да Вінчі, але в це віриться насилу. Відомо, що обидва були блискучими ювелірами, але реальна, підтверджена фактами історія, не знає жодного випадку створення цими великими людьми знарядь підлих вбивств. Так що, швидше за все, не всі імена талановитих ювелірів того часу нам відомі.


Трохи докладніше хочеться зупинитися на імені Леонардо да Вінчі. Великий художник, скульптор, інженер, математик, анатом, Леонардо визначив та шляхи розвитку ювелірної справи. Мало хто знає, що саме він першим придумав закріпки дорогоцінних каменів у крапана. Саме Леонардо вперше спаяв два окремих шматочка золота і шматочки золота і срібла, придумавши припой. Про те, що Леонардо винайшов газовий пальник, було відомо давно. Після його винаходів у ювелірів з'явилися практично необмежені можливості по створенню ювелірних прикрас. Техніка цієї роботи зробила такий величезний крок вперед, що практично не змінилася до наших днів! 
Кулон

Починаючи з середніх століть основним об'єктом в підвісних ювелірних прикрасах стають дорогоцінні камені. Всіх елітам всіх країн і співтовариств того часу хотілося виділятися серед оточуючих, в тому числі і володінням великих і немислимо дорогих коштовних каменів. (Чи не дивно - яка сильна і міцна спадковість в еліт!). Але на палець кругляк не одягнеш, та й вуха у всіх не залізні. І тут на допомогу прийшли кулони і підвіски. Камені, вага яких можна вимірювати вже не каратами, а грамами і десятками грам, більш комфортно все ж носити на шиї, а не на пальцях або у вухах. У хід пішли величезні кристали, гігантські топази, аметисти, шпінелі, рубіни. Кулони з скарбниці саксонських курфюрстів, розміром з долоню і навіть більше ... Колекція прикрас Анни Австрійської ... Фамільні прикраси Борджіа та Габсбургів ... Від багатства кольорової палітри дорогоцінних каменів рябить в очах, а розміри дорогоцінних каменів і самих кулонів і підвісок викликають щиру повагу до фізичної форми їх колишніх володарів. 

Призабутий факт: знамениті яйця Фаберже створювалися зовсім не як міні-скульптури для зберігання на полицях у підставках. Фаберже створював кулони! Але з плином часу цариці і княгині розгубили, мабуть, сили і витривалість, і початкове призначення яєць поступово пішло у небуття. 

Кулон з білого і червоного золота з брілліантами. Починаючи з середніх століть, золоті кулони стали не просто ювелірними прикрасами. У багатьох країнах світу кулони перетворилися ще й у відзнаки, нагороди. Росіяни і французькі ордена, німецькі хрести - все це носилося на шиї, підвішеним на стрічку. 
Чим не кулонА для мандрівників та мореплавців тих часів саме кулони перетворилися в щось, що пов'язує їх з будинком, з родиною. У кулонах зберігали мініатюрні портрети коханих, пучки волосся дружин і дітей, щіпки рідної землі. 

Кулонами захищалися від пристріту, носячи підвішений на грудях Око Бога. Адже ось як історія повертається. При усеохватної середньовічному європейському антисемітизмі вся Європа рятувала себе від пристріту одним з найдавніших єврейських символів! 

Сучасність мало що змінила в техніці і конструкції кулонів і підвісокХіба що більш досконалі технології і матеріали дозволяють створювати ще більш складні роботи, хоча в будь-якому випадку все залежить в першу чергу від майстерності ювеліра

Продовження ->>

 

© Львівський державний
    ювелірний завод

Торгівельна марка з 1890 року


© Вікторія